Sunday, August 22, 2004

اسماعيل مقدم نماينده اول مردم قم٬ از تركهاى خلج رد صلاحيت شد



اسماعيل مقدم نماينده اول مردم قم٬ از تركهاى خلج رد صلاحيت شد

محمد رضا اسماعيلی مقدم نماينده اول مردم قم که از ترکهای خلج و يکی از نمايندگان اصلاح طلب مجلس بود رد صلاحيت شد. اين نماينده تنها نماينده قم بود که در ماجرای توهين حميد ماهی صفت به تركهاى ايران٬ به نامه ترکزبانان قم ترتيب اثر داد و از ترکها حمايت کرد.

نامه اسماعيلی مقدم نماينده اول مردم قم به وزير ارشاد

برادر محترم جناب آقای مسجد جامعی وزير محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی

احتراما مستحضريد متاسفانه در برنامههای رسمی رسانهها و وزارت خانه ها و مجالس و مجامع عمومی گفتارها و اعمالی تحت عنوان لطيفه و غيره صورت میگيرد که عواطف اقوام آذری زبانهای حوزه انتخابيه اينجانب را جريحهدار میکند.

با توجه به اينکه حفظ حرمت فرهنگ محلی و قومی ا ز طريق گويشهای مختلف که در بين اقوام ايران وجود دارد در رسانهها و مجامع و جلسات عمومی به عنوان يکی از تکاليف آن وزارتخانه در حفظ وحدت قومی و فرهنگ عمومی کشور میباشد.

خواهشمند بيان فرماييد در رابطه با ناهنجاريهای فوقالذکر تاکنون چه اقدامی توسط آن وزارتخانه به عمل آمده است؟

و هم چنين دستور فرمائيد در خصوص موضوع از طرف شورای فرهنگ عمومی که در آن وزارتخانه و با رياست آن بزرگوار راهکارهای مناسب حذف اقداما ناهنجار و غير مسئولانه تحت عنوان لطيفه يا حرکات غير متعارف گويشی و ديداری در صدا و سيما و مجالس جشن و مجامع عمومی و غيره تدوين و ابلاغ گردد تا از تکدر خاطر اقوام مختلف خصوصا آذری زبانهای کشور جلوگيری گردد.

محمد رضا اسماعيلی مقدم
نماينده قم

0 Comments:

Post a Comment

<< Home