Tuesday, November 01, 2005



" مجيد تلخابي" از تركان خلج فاتح مسابقات قويترين مردان ايران شد

مجيد تلخابي از تركان خلج مي‌باشد


/فاتح يارار

"مجيد تلخابي" ورزشكار قمي به عنوان نفر نخست يك دوره رقابت‌هاي قويترين مردان ايران كه در كرمانشاه جريان داشت ، برگزيده شد. پس از تلخابي كه بر سكوي نخست ايستاد، فرزاد كريمي و حسين شيرواني هر دو از كرمانشاه در رده‌هاي دوم و سوم جاي گرفتند و جعفر پيرنيا از ايلام ، علي نوكاني از كرمانشاه و جعفر خزلي از كرمانشاه در رده‌هاي بعدي ايستادند.
در پيكارهاي تيمي اين مسابقات تيم كرمانشاه عنوان نخست را كسب كرد و تيم‌هاي ايلام و قم دوم و سوم شدند.
اين مسابقات با شركت ‪ ۲۲‬ورزشكار و در آيتم‌هاي مختلف برگزار شد.
به علت مصدوميت " مجتبي ملكي " وي از دور مسابقات كنار رفت.
اين مسابقات در روزهاي ‪ ۲۷‬تا ‪ ۲۹‬مهرماه در كرمانشاه برگزار شد.

لازم به ذكر است كه مجيد تلخابي از تركان خلج مي‌باشد و محبوبترين چهره ورزشي استان قم به شمار مي‌رود. مجيد علاوه بر خلجي به زبان تركي نيز تسلط دارد و معمولا در باشگاه خود به زبان تركي تمرين مي‌دهد و با برخي از شاعران، هنرمندان و نويسندگان تورك استان رابطه دوستي دارد. تلخابي در رشته پاورليفتينگ نيز چهره اي موفقي بوده است

مجيد تلخابي تاكنون در مسابقات زيادي شركت كرده است و از جمله در تاريخ مهر 1382در مسابقات پاورليفتينگ قهرماني باشگاه هاي كشور انتخابي تيم ملي جمهوري اسلامي جهت شركت در مسابقات جهاني دانمارك به عنوان ستاره اين مسابقات شناخته شد. و با وزن 110 كيلوگرم در رشته هاي ليفت با 330 كيلوگرم, اسكات با 345 كيلوگرم و پرس سينه با وزنه 215 كيلوگرم مقام اول مسابقات را به خود اختصاص داد.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home