Friday, May 11, 2007



پريوش جمراسي قهرمان قهرمانان از خلجستان آزربايجان

نويسنده مطالب زير: علي بيليم. از وبلاگ: خلج khalaj

قهرماني از تبار خلج فراهان

پريوش جمراسي ژيمناستكار برتر اولين دوره مسابقات جام همبستگي (ساري) ايرنا‪۸۵/۱۰/۲۲

اولين دوره مسابقات بين‌المللي ژيمناستيك هنري دختران ۱۰ تا ۱۴ ساله كشورهاي اسلامي عصر جمعه با معرفي نفرات برتر در چهار رشته پارالل، چوب موازنه، پرش خرك و حركات زميني در سالن "شهيد رسول حسيني" ساري به پايان رسيد. اين رقابتها تحت عنوان"جام همبستگي"با حضور هفت تيم داخلي و خارجي برگزار شد.

بر اساس اظهارات خانم جميله سروري مسؤل برگزاري، اين مسابقات : در جمع امتيازهاي چهار اسباب (پارالل، حركات زميني، چوب موازنه و پرش خرك) "پريوش جمراسي" با ‪ ۵۱/۴۵ امتياز به عنوان قهرمان قهرمانان و نفر اول انتخاب شد و "دنيا حسيني" با كسب 85/48 امتياز و "هانيه رجبي" با كسب 55/48 امتياز از تيم ملي ايران به مقام‌هاي دوم وسوم رسيدند. درنخستين روز اين مسابقات كه روز پنجشنبه برگزارشد نيز تيم ملي دختران ۱۰تا‪ ۱۴سال جمهوري اسلامي ايران با كسب ‪ ۱۵۱/۱۵امتياز در صدر رده‌بندي تيمي قرار گرفت. تيمهاي "مازندران ب" و سوريه نيز به ترتيب با كسب ‪ ۱۳۹/۹و ‪ ۱۳۴/۸۵امتياز در رده‌هاي بعدي قرار گرفتند. در اين رقابتها كه به مدت دو روز برگزار شد ‪ ۲۸ورزشكار در قالب هفت تيم داخلي و خارجي در رده سني ‪ ۱۰تا ‪ ۱۴سال حضور داشتند. در اين مسابقات، دو تيم از كشور سودان و تيم‌هاي عراق و سوريه به همراه تيم ملي جمهوري اسلامي ايران و دو تيم از مازندران در اسباب‌هاي چوب موازنه، پارالل، زميني و پرش خرك به صورت تيمي و انفرادي با هم به رقابت پرداختند.
--------------------------------------------------------
اين پيروزي را به خانم پريوش جمراسي و خانواده محترم ايشان، به اهالي روستاي تلخاب فراهان و تمامي عزيزاني كه به موفقيت قوم ترك و خلج عشق مي ورزند، تبريك و تهنيت مي گوييم. و شعر ذيل را به زبان خلجي به اين قهرمان تقديم مي داريم:

آلقوش سنه اي خلجAlquş sənə ey xələc
ياشي ياشي اي خلجYaşe yaşe ey xələc
سن عشقي مئن كؤزومئنSən eşğimən küzüməyn
صحبتيمئن سؤزومئنSobətiməyn suzüməyn
ياشي شرفليق ياشي Yaşe şərəfliğ yaşe
شأنليق هدفليق ياشي Şənliğ hədəfliğ yaşe


ترجمه: درود به تو اي خلج/
زنده باد زنده باد خلج/
تو عشق من و چشم من هستي/
با شرافت زندگي كن/
سربلند و با هدف زندگي كن.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home